Press Releases Blackline Safety

Blackline Safety rapporteert sterkste kwartaal ooit, boekt $8.2M aan inkomsten in Q2

Geschreven door Blackline Safety | 27 juni 2019

Inkomsten verdubbelen ten opzichte van vorig jaar met sterke prestaties in elke geografische regio

Calgary, Canada - Blackline Safety Corp. (TSX Venture: BLN), wereldwijd marktleider op het gebied van gasdetectie en connected safety-oplossingen, heeft recordresultaten voor het tweede kwartaal aangekondigd voor de periode die eindigde op 30 april 2019.

"Blackline's Q2 was opnieuw een recordkwartaal met het bedrijf dat zijn sterkste jaar-op-jaar groei ooit boekte, een stijging van 118% ten opzichte van het voorgaande jaar," zei Cody Slater, CEO en voorzitter van Blackline Safety. "Geografisch gezien zagen we een sterke acceptatie van connected safety over de hele linie met een toename van 184% in de Verenigde Staten, 112% in Europa en 86% in Canada in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Belangrijk is dat we deze groei niet alleen in elke regio zagen, maar ook in meerdere sectoren, omdat we onze dominantie in de markt voor connected safety blijven uitbreiden."

"In de loop van het kwartaal kocht Yorkshire Water in het Verenigd Koninkrijk ons G7 Insight connected gasdetectieprogramma met vijf jaar dienst," zei de heer Slater. "In hun eigen woorden: '... Blackline zijn echte marktleiders en hebben de manier waarop we over gasmonitoring denken volledig opnieuw ontworpen.' Daarnaast heeft onze grootste Canadese klant een upgrade naar G7 uitgevoerd, waarbij hun gasdetectie- en remote lone worker -bewakingsprogramma's zijn samengevoegd in één met de cloud verbonden wearable voor werknemers. Om ervoor te zorgen dat de beste connected wearables voor veiligheid worden ingezet, moeten bedrijfsbrede deals worden beoordeeld en goedgekeurd door een breed scala aan belanghebbenden bij de klant, waaronder veiligheid, operations, IT en operational excellence. Elke zakelijke klant die G7 in gebruik neemt, bevestigt onze leidende positie in de markt terwijl we onze aanwezigheid over de hele wereld blijven uitbreiden."

De heer Slater zei: "In vergelijking met het eerste kwartaal van dit jaar zagen wij de brutomarges op onze produkten toenemen van 8% tot 22%. Met de toegenomen verkoopvolumes beginnen wij meer gebruik te maken van de beschikbare capaciteit van onze productiefaciliteit, waardoor de overheadkosten per eenheid dalen. Verder is dit het tweede opeenvolgende kwartaal waarin we een positieve aangepaste EBITDA hebben behaald, een niet-GAAP maatstaf die we gebruiken om onze prestaties te volgen, die met $253k zeven keer hoger lag dan in het eerste kwartaal." Hij voegde eraan toe: "Om de voortdurende groei van Blacklinete ondersteunen, sloten we het kwartaal af met een sterke balans zonder schulden en met meer dan 33 miljoen dollar in contanten en kortetermijninvesteringen."

"In tegenstelling tot het aanbod van de concurrentie, Blackline Safety connectiviteit als standaarduitrusting voor elke veiligheidswearable die we inzetten," zegt de heer Slater. "Elk van onze klanten profiteert van direct-to-cloud connectiviteit die werkt vanaf de eerste druk op de knop, zonder complexiteit of extra infrastructuur. Met het oog op de toekomst zullen we in de komende maanden nieuwe beeldvormingsmogelijkheden, geavanceerde data science-aanbiedingen en de toevoeging van een nieuwe productlijn voor gebiedsbewaking aankondigen, waarmee we de waarde die we aan klanten over de hele wereld bieden, nog verder zullen vergroten."

Hoogtepunten

• Negende opeenvolgende kwartaal van omzetgroei jaar-op-jaar
  • Totale inkomsten in het tweede kwartaal van 8,2 miljoen dollar, een stijging van 118% in vergelijking met het tweede kwartaal van vorig jaar
  • Productinkomsten van $4.0M in het tweede kwartaal, een stijging met 229% in vergelijking met het tweede kwartaal van vorig jaar
  • Service-inkomsten, inclusief lease-inkomsten, van $4,2 miljoen in het tweede kwartaal, een stijging van 65% ten opzichte van het tweede kwartaal van het voorgaande jaar.
  • Tweede kwartaal Blackline Complete lease-inkomsten van $1,1 miljoen, een stijging van 87% ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar
  • In het tweede kwartaal stegen de totale inkomsten met 184% in de Verenigde Staten, met 112% in Europa en met 86% in Canada, vergeleken met het tweede kwartaal van het voorgaande jaar.
  • Totale kasmiddelen en kortetermijnbeleggingen van $33,7 miljoen
  • Een gasdetectieorder van $1,9 miljoen van een waterbedrijf in het Verenigd Koninkrijk binnengehaald
  • Een $1M gasdetectie en lone worker monitoring order verzonden naar Blackline's grootste Canadese klant.
  • Verhuizing naar nieuw hoofdkwartier in het Dominion Bridge-gebouw in Calgary, Canada voltooid
  • Verdere ontwikkeling van de nieuwe G7 Exo area monitor productlijn

Financiële hoogtepunten

De daaropvolgende waarden in deze mededeling zijn in duizenden, behalve de percentages en de gegevens per aandeel.

Kwartaal Eindigend op 30 april

($0.07)

($0.10)

($0.12)

Nettoverlies exclusief op aandelen gebaseerde beloningskosten

($1,848)

($1,676)

(10%)

($3,466)

($3,177)

(9%)

Aangepaste EBITDA

$253

($104)

$286

($239)

Aangepaste EBITDA per aandeel

$0.01

($0.00)

$0.01

($0.01)

Financiële kerngegevens

De omzet in het tweede kwartaal bedroeg $ 8.189, een stijging van 118% ten opzichte van $ 3.749 in het vergelijkbare kwartaal van het voorgaande boekjaar, met een aanzienlijke omzetgroei in de Verenigde Staten en Europa, aangezien deze regio's hun sterke groei van het boekjaar 2018 naar 2019 voortzetten.

De productinkomsten tijdens het tweede kwartaal bedroegen $4.024, een stijging van 229% in vergelijking met $1.223 in dezelfde periode vorig jaar. Blackline realiseerde ook een bijkomende $694 aan Blackline G7 aangesloten veiligheidsproducten geleverd via het Blackline Complete leasingprogramma in deze periode, een equivalent van ongeveer $215 in hardwareverkoop. Als de klanten deze eenheden hadden gekocht in plaats van gebruik te maken van Blackline's leaseprogramma, zouden de productinkomsten ongeveer $4.239 hebben bedragen, exclusief het effect van prijskortingen.

De inkomsten uit diensten bedroegen $4.165, een stijging van 65% in vergelijking met $2.527 in dezelfde periode vorig jaar, die werd toegeschreven aan nieuwe activeringen van diensten door eindklanten uit de verkoop van producten en de toegenomen toepassing van het leaseprogramma Blackline Complete, waarbij de inkomsten uit leasing met 87% kwartaal-op-kwartaal stegen.

De gecontracteerde toekomstige inkomsten uit diensten, die de huidige waarde vertegenwoordigen van de toekomstige Blackline Complete leaseverplichtingen, bedroegen op 30 april 2019 $8.197, een stijging van 57% ten opzichte van hetzelfde kwartaal, vorig jaar.

De brutomarge voor het tweede kwartaal bedroeg $3.570 in vergelijking met $1.658 in het vergelijkbare kwartaal van het voorgaande jaar, een stijging van 115%. Deze stijging werd aangedreven door de groei van Blackline's product en dienst inkomsten kwartaal-op-kwartaal.

Blackline's niet-geauditeerde verkorte geconsolideerde tussentijdse financiële staten en de bespreking en analyse door het management van de financiële toestand en bedrijfsresultaten voor de periode eindigend op 30 april 2019 zijn beschikbaar op www.sedar.com. Alle resultaten worden gerapporteerd in Canadese dollars. Voor meer informatie over Blackline Safety, bezoek www.BlacklineSafety.com en volg Blackline op Twitter @blacklinesafety.

Over Blackline Safety: Blackline Safety is een wereldwijde leider op het gebied van geconnecteerde veiligheidstechnologie. Met uitgebreide live-monitoring en draadloze gasdetectie helpen wij teams die in gevaarlijke omgevingen werken om in realtime op noodsituaties te reageren en efficiënte evacuaties uit te voeren, waarbij rekening wordt gehouden met de veiligheid van iedereen. Met miljoenen geïnvesteerd in technologisch onderzoek en ontwikkeling, Blackline Safety wordt erkend voor kwaliteit en innovatie. Ons getalenteerde team van ontwerpers en ingenieurs creëert en produceert in-house - van draagbare technologie en persoonlijke gasdetectoren tot cloud-hosted infrastructuur en webgebaseerde interfaces voor de wereldwijde industrie. Wij leveren 's werelds eerste turn-key, work-anywhere, connected veiligheidsmonitoring oplossing met gasdetectie, 3G draadloos, satellietcommunicatie, twee-weg speakerphone, push-to-talk, locatie-gebaseerde data-analyse en live monitoring om aan de veeleisende veiligheidsuitdagingen te voldoen en de productiviteit te verhogen van organisaties in meer dan 100 landen. Voor meer informatie, bezoek www.BlacklineSafety.com.

Noch TSX Venture Exchange, noch zijn Regulation Services Provider (zoals die term is gedefinieerd in het beleid van de TSX Venture Exchange) aanvaardt verantwoordelijkheid voor de geschiktheid of nauwkeurigheid van dit bericht.