Press Releases Blackline Safety

Blackline Safety rapporteert record Q3, boekt $8.1M aan inkomsten

Geschreven door Blackline Safety | 26 september 2019

Calgary, Canada - Blackline Safety Corp. (TSX Venture: BLN), wereldwijd marktleider op het gebied van gasdetectie en connected safety-oplossingen, heeft recordresultaten over het derde kwartaal bekendgemaakt voor de periode eindigend op 31 juli 2019.

"Blackline's Q3 was weer een record, het sluiten van het kwartaal op $ 8.1M in totaal inkomsten - 73% hoger in vergelijking met het voorgaande jaar," zei Cody Slater, CEO en voorzitter van Blackline Safety. "Toonaangevende bedrijven over de hele wereld versnellen hun adoptie van Blackline's bekroonde safety wearables, direct-to-cloud connectiviteit en data-analyse software. Dit succes heeft de Europese omzet met 115% doen stijgen, gevolgd door 94% groei in de Verenigde Staten en 31% in Canada."

"Net als vorig kwartaal resulteerde een prominente order voor G7 wearables van een ander waterbedrijf in een sterke Europese finish. Met twaalf water-/afvalwaterautoriteiten in het Verenigd Koninkrijk is dit Blackline's tweede grote winst voor de waterindustrie, waarbij conventionele monitoringapparatuur wordt vervangen", aldus de heer Slater. "In het tweede kwartaal nam Yorkshire Water ons G7 Insight gasdetectieprogramma over, met de optie om op een later tijdstip real-time monitoring toe te voegen. Dit kwartaal heeft Welsh Water G7 safety wearables aangeschaft voor lone worker monitoring, met de optie om op een later tijdstip gasdetectiecartridges toe te voegen. Beide bestellingen samen benadrukken de veelzijdigheid van onze G7-productlijn, die aan de huidige behoeften van klanten voldoet en tegelijkertijd een upgradepad biedt naarmate hun behoeften in de loop der tijd veranderen. Geen enkele andere leverancier van gasdetectieproducten ter wereld kan dit niveau van velduitbreidbaarheid bieden".

De heer Slater zei: "Naast onze voortdurende sterke omzetgroei sloten wij het kwartaal af met een sterke positie in liquide middelen en kortetermijninvesteringen van $32,2 miljoen. Dankzij onze voortdurende groei, de voordelen en schaalvoordelen van productie in eigen huis, is onze brutomarge gestegen van 44% in het tweede kwartaal tot 49% dit kwartaal. Dit is ook ons derde opeenvolgende kwartaal waarin we een positieve Adjusted EBITDA behaalden, een niet-GAAP metriek die we gebruiken om onze prestaties te volgen."

"Met de voltooiing van de ontwikkeling van de G7 EXO-gasmonitor zullen we niet alleen een uitbreiding van onze productlijnen zien, maar ook een evolutionaire verschuiving in onze activiteiten, omdat we ons niet langer beperken tot de markt voor wearables voor werknemers, maar ons uitbreiden naar de totale werkplek", aldus de heer Slater. "Met tienduizenden live-connected safety wearables die al over de hele wereld zijn ingezet, heeft onze cloud-hosted infrastructuur 97 miljard datapunten, 1,2 miljard live-gerapporteerde gasmetingen, 5,0 miljoen live-gemonitorde waarschuwingen en 795 duizend spraakoproepen en berichten geregistreerd. Deze uitgebreide ervaring bewijst de leidende positie van Blacklineop de connected workplace - we hebben ons niet alleen ontpopt als een connected veiligheidsbedrijf, maar ook als een datapartner met toegevoegde waarde. Naast het veilig houden van hardwerkend personeel in het veld en in industriële faciliteiten, leveren we advies- en integratiediensten aan Fortune 500-bedrijven en helpen we hen efficiëntie te vinden binnen hun bedrijf door middel van data-integratie, visualisatie, machine learning en kunstmatige intelligentie."

Hoogtepunten

• Tiende opeenvolgende kwartaal met dubbelcijferige omzetgroei jaar-op-jaar
  • Totale inkomsten in het derde kwartaal van $8.1M, een stijging van 73% in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar
  • Service-inkomsten, inclusief lease-inkomsten, van $4,6 miljoen in het derde kwartaal, een stijging van 64% ten opzichte van het derde kwartaal van het voorgaande jaar.
  • Derde kwartaal product inkomsten van $3.5M, een 87% stijging ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar
  • In het derde kwartaal stegen de totale inkomsten in Europa met 115%, in de Verenigde Staten met 94% en in Canada met 31% ten opzichte van het derde kwartaal van het voorgaande jaar.
  • De brutomarge bedroeg 49%, tegen 40% in het derde kwartaal van het voorgaande jaar.
  • Het totale brutomargepercentage bestond uit product- en dienstenmarges van 27% en 66%, vergeleken met 1% en 66% in het derde kwartaal van het voorgaande jaar
  • Derde opeenvolgende kwartaal met positieve aangepaste EBITDA
  • Totaal geldmiddelen en kortetermijnbeleggingen van $32.2M
  • Een order van $1.1M lone worker voor monitoring aan een tweede water/afvalwaterbedrijf in het Verenigd Koninkrijk
  • Verdere ontwikkeling van de nieuwe G7 Exo area monitor productlijn

Financiële hoogtepunten

De daaropvolgende waarden in deze mededeling zijn in duizenden, behalve de percentages en de gegevens per aandeel.

Kwartaal Eindigend op 31 juli

($0.05)

($0.15)

($0.17)

Nettoverlies exclusief op aandelen gebaseerde beloningskosten

($2,103)

($1,862)

(13%)

($5,569)

($5,040)

(10%)

Aangepaste EBITDA

$112

($179)

$398

($419)

Aangepaste EBITDA per aandeel

$0.00

($0.00)

$0.00

($0.01)

Financiële kerngegevens

De omzet in het derde kwartaal bedroeg $8.108, een stijging van 73% ten opzichte van $4.676 in het vergelijkbare kwartaal van het vorige boekjaar, met een aanzienlijke omzetgroei in Europa en de Verenigde Staten, aangezien deze regio's hun sterke groeimomentum in het boekjaar 2019 voortzetten.

De productinkomsten in het derde kwartaal bedroegen $3.469, een stijging van 87% vergeleken met $1.852 in dezelfde periode vorig jaar. De groei in inkomsten omvatte een aankoop van lone worker connected safety devices van een tweede waterschap in het Verenigd Koninkrijk dat Blackline's G7c cloud-connected safety wearables heeft overgenomen. Het bedrijf realiseerde ook een extra $815 aan Blackline G7 verbonden veiligheidsproducten geleverd via het Blackline Complete leaseprogramma als operationele leases in deze periode, een equivalent van ongeveer $253 aan hardwareverkoop. Als klanten deze eenheden hadden gekocht in plaats van gebruik te maken van Blackline's leaseprogramma, zouden de productinkomsten ongeveer $3.722 zijn geweest, exclusief de impact van prijskortingen.

De inkomsten uit diensten bedroegen $4.639, een stijging van 64% in vergelijking met $2.824 in dezelfde periode vorig jaar, die werd toegeschreven aan nieuwe activeringen van diensten door eindklanten uit de verkoop van producten en de toegenomen toepassing van het leaseprogramma Blackline Complete, waarbij de inkomsten uit leasing met 57% kwartaal-op-kwartaal stegen.

De gecontracteerde toekomstige inkomsten uit diensten, die de huidige waarde vertegenwoordigen van de toekomstige Blackline Complete leaseverplichtingen, bedroegen op 31 juli 2019 $ 7.399, een stijging van 40% ten opzichte van hetzelfde kwartaal, vorig jaar.

Het brutomargepercentage voor het derde kwartaal bedroeg 49%, tegenover 40% in het vergelijkbare kwartaal van vorig jaar, waarbij de verbetering te danken was aan de groei van de inkomsten uit producten en diensten van Blacklineover het hele kwartaal.

Blackline's niet-geauditeerde verkorte geconsolideerde tussentijdse financiële staten en de bespreking en analyse door het management van de financiële toestand en bedrijfsresultaten voor de periode eindigend op 31 juli 2019 zijn beschikbaar op www.sedar.com. Alle resultaten worden gerapporteerd in Canadese dollars. Voor meer informatie over Blackline Safety, bezoek www.BlacklineSafety.com en volg Blackline op Twitter @blacklinesafety.

Over Blackline Safety: Blackline Safety is een wereldwijde leider op het gebied van geconnecteerde veiligheidstechnologie. Met uitgebreide live-monitoring en draadloze gasdetectie helpen wij teams die in gevaarlijke omgevingen werken om in realtime op noodsituaties te reageren en efficiënte evacuaties uit te voeren, waarbij rekening wordt gehouden met de veiligheid van iedereen. Met miljoenen geïnvesteerd in technologisch onderzoek en ontwikkeling, Blackline Safety wordt erkend voor kwaliteit en innovatie. Ons getalenteerde team van ontwerpers en ingenieurs creëert en produceert in-house - van draagbare technologie en persoonlijke gasdetectoren tot cloud-hosted infrastructuur en webgebaseerde interfaces voor de wereldwijde industrie. Wij leveren 's werelds eerste turn-key, work-anywhere, connected veiligheidsmonitoring oplossing met gasdetectie, 3G draadloos, satellietcommunicatie, twee-weg speakerphone, push-to-talk, locatie-gebaseerde data-analyse en live monitoring om aan de veeleisende veiligheidsuitdagingen te voldoen en de productiviteit te verhogen van organisaties in meer dan 100 landen. Voor meer informatie, bezoek www.BlacklineSafety.com.

Noch TSX Venture Exchange, noch zijn Regulation Services Provider (zoals die term is gedefinieerd in het beleid van de TSX Venture Exchange) aanvaardt verantwoordelijkheid voor de geschiktheid of nauwkeurigheid van dit bericht.